dinsdag 21 september 2010

Een sfeerimpressie

Afgelopen weekeind voor het eerst naar ons vakantiehuisje geweest op de Veluwe. Het gevoel om naar een eigen stekkie te gaan in de o zo geliefde omgeving is met geen pen te beschrijven. En dat in de bronsttijd......
Vrijdagavond maar eens in de eigen tuin naar de burlende herten geluisterd. Redelijk goed gehoord, wel ver weg. De dagen erna wat wandelingen gedaan en de omgeving verkend. Niet zonder resultaat. Zaterdagavond reden we een stukje met de auto om de bronst wat dichterbij mee te maken. Uit de dekking kwam een prachtig roedel hinden.........gevolgd door een hert. Krachtig en imposant liep hij 'zijn' dames achterna. Een echt bronstroedel. Hij had op deze plaats geen concurrentie, dus hij liet zich niet horen. Tijdens een wandeling kwamen we op klaarlichte dag ook nog eens twee roedels tegen op tweehonderd meter afstand van ons huisje. Een roedel van 15 en een roedel van 29!!! De heldere frisse nacht van zaterdag op zondag deed de herten flink burlen. De berichten dat de bronst nog niet echt los is, gaat hier niet op. Op zeven, acht verschillende plaatsen was het geburl niet van de lucht. Na het luisteren (en kijken) niet helemaal naar huis en toch naar huis. Heerlijk. Tevens heb ik (nieuwe) plekken ontdekt waar ik menigmaal zal gaan zitten. Foto's heb ik helaas niet vanwege het feit dat ik de videocamera altijd bedien, toch zal hier iets op gevonden moeten worden, want een video klaarmaken voor de blog is vrij tijdrovend. Wellicht een leuk verjaardagscadeau.

2 opmerkingen:

Tineke van der Linden zei

Wat een heerlijk gevoel geeft dat...een eigen huisje op de Veluwe!!! Geniet er maar lekker van samen al benijd ik je wel. Enne... mss een mooi cadeau om van de leerlingen te vragen D.V. in nov? Ik ben er in ieder geval voor...
Groetjes, Tineke

Unknown zei

gewoon een fotograaf meenemen... komt het elemaal goed!