dinsdag 3 maart 2009

A28 Hertenfarm?

Deze foto heb ik niet zelf gemaakt, maar gepixt van nederpix.nl. Een gigantisch mooie site met goede foto's. Gisteren moest ik door omstandigheden naar het oosten van het land. Zodra ik Utrecht gepasseerd ben let ik niet alleem op de weg, maar ik hou ook de omgeving ook scherp in de gaten in verband met de verhoogde wildkans. Niet voor het eerst werd deze oplettendheid beloond. Net voor een tankstation (Blindesteeg)op de A28 zag ik (niet overdrijven) 15 reeën in een weiland staan op ongeveer 150 meter van de weg. Tuurlijk, best mogelijk, sprongvorming vanwege het huidige voedselaanbod. Maar wat ik wel redelijk opmerkelijk vond is dat ik op deze zelfde locatie enige tijd geleden ook al meerdere reeën heb gespot. Ook best mogelijk, maar ik begin me haast af te vragen of er geen hertenfarm gevestigd zit in dit boerengebied. De volgende keer als ik in de buurt ben, zal ik bij het benzinestation stoppen en eens rustig kijken. De heenweg nam ik over de A1. Na Apeldoorn (richting Enschede) enkele reeën behoorlijk dicht langs de snelweg. Ik heb dus weer erg genoten.

Geen opmerkingen: