dinsdag 29 september 2015

Leuke drukke weken..........

Ik deze weken en maanden word ik steeds vaker benaderd om mijn wildpresentaties te vertonen.  Ik word bijna een bekende in de natuurwereld. Van een presentatie komt ook vaak een presentatie. Erg leuk om het te doen. Passie overbrengen en medemensen laten genieten en beleven van het mooie wat Nederland (de Veluwe) te bieden heeft. De ene presentatie is de andere niet, maar iedere keer is het genieten.
Geen plaats meer over.....
In deze bronst heb ik tot nu toe twee mooie uitschieters: 140 man van de 'Komookgroep'. VOLLE BAK met mensen uit het hele land, erg leuk. Mede dankzij vier vrienden hebben alle aanwezigen de bronst beleefd/gehoord. Zelfs een groot deel van de aanwezigen waren getuigen van een heus gevecht.

Deze missie was geslaagd!!

presentatiemateriaal
Een andere missie was een presentatie op locatie. Een bevriende boer op Leuvenum staat zijn veldschuur voor een bedankje in natura af om er presentaties in te geven. Een groep raadsleden uit Zwijndrecht hadden een fractietweedaagse in de 'Zwarte Boer'. 's Avonds hadden ze een bronstexcursie geboekt. Zoals gewoonlijk beginnen we dan de presentatie in de veldschuur. De gasten kijken hun ogen uit naar de ouderwetse manier van boeren. Met geen woorden te beschrijven hoe idyllisch het erbij ligt. In deze knusse omstandigheden wordt de presentatie gegeven, zittend op de hooibalen. Tijdens deze presentatie vloog er een steenuil al jagend over het erf. Aan het eind van de presentatie heb ik mijn geluid uitgezet omdat het geburl van de herten in de schuur hoorbaar was. Hoe realistisch wil je het hebben. Een deelnemer merkte op: 'ik had het burlen nooit zo mooi gevonden als ik de presentatie niet gezien had.'

Iedere dag kom ik op mijn werk met bronstverhalen, logisch want iedere avond sta ik te luisteren. De collega's wilden het ook meemaken. Zodoende zijn we maandag naar de Hoge Veluwe geweest om daar het schouwspel gade te slaan. Wat hebben de collega's genoten........en ik stiekem ook een beetje.
De veldschuur



Geen opmerkingen: