maandag 6 mei 2013

Hoog tijd......

Het weer lonkt om eropuit te trekken. De winter is definitief vertrokken. De lente laat zich zien en horen. Het wild doet zich tegoed aan het verse groen. De reeën hebben hun gewei geschuurd. De herten hebben hun nieuwe gewei opgezet. De roedels vallen weer uiteen...alhoewel.
Vanmorgen vroeg werd ik verwelkomd in het bos door een koor aan vogels. Een prachtige nevel hing over het veld. De rode horizon verraadt weer een mooie dag. In de schemering staat een reebok zichtbaar te smullen van jonge beukenblaadjes. In het bos bloeit de krent veelvuldig. Een schitterende afwisseling in het jonge groen.
 
Een tocht kroondomein is en blijft altijd mooi. Een schitterend biotoop voor wild en vogels. Weliswaar moeilijk vast te leggen op het beeld. Hier lopen de herten nog weg..........
 
Terwijl de zon steeds hoger klimt loopt er een geweldig groot roedel in het veld. Nog half in de mist. Er staat weinig wind, dus ik ben in het voordeel. De herten hebben mij niet door. Wel een half uur heb ik zittend tegen een boom het roedel kunnen bekijken. Geweldig! Natuurbeleving zonder te verstoren. Wat geeft dat een voldoening! Later kom ik het roedel nogmaals tegen, op pad naar hun daginstand. Hier is mooi te zien dat ze nog in de wintervacht zit. Op een enkele plek komen de roodbruine haren te voorschijn. Genoeg woorden. Geniet van de beelden.







 
 

1 opmerking:

Unknown zei

Silhouet foto en rode gloed foto zijn mooi sfeervol! Genieten!