zaterdag 12 september 2009

Sound of music

Vandaag naar de Hoge Veluwe geweest. Weliswaar een recreatieve middag met een picknick, de speeltuin en uiteraard de wildobservatieplaatsen. Voor elk wat wil(d)s. Zowaar stond om 13.30 uur op de eerste bronstplaats een mooie bok te burlen met zijn concurrent. Het was heerlijk om dit jaar weer de eerste bronstgeluiden te horen. Voor de medeobservanten was het waarschijnlijk nog niet boeiend genoeg, want mijn 'buren' bleven storend hard praten en lachen, terwijl ik graag had willen genieten van de bronst. Toch klopte mijn hart weer wat sneller bij het horen van het imponerende geluid. Vandaag gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om het gebied wat beter te verkennen. Het was nl. mijn tweede keer op de Hoge Veluwe. De eerste keer was de terreinbeheerexcursie via de grofwildcursus, maar vandaag was ik vrij te gaan en te staan. Ik ben bij het welbekende bosje van staf geweest, 1 reebokje (15.30 uur) Ook ben ik bij de wildobservatieplaats in het Koeverbos wezen kijken. Leuk om de locatie te zien van de wildcam Koeverbos waar ik dagelijks op kijk in de bronst. Al met al een fantastische dag. Ik sluit niet uit dat ik volgende week een keer 's avonds afzak richting 'de sound of music' oftewel het bronstgeweld. De wildcamplek Koeverbos. Zie: http://193.172.162.99:8080/en/AViewer.html Swaag, bedankt voor het lenen van je toestel.

Geen opmerkingen: