dinsdag 29 september 2015

Mooie drukke weken........

Het mooie weer met de koude nachten geeft de bronst 2015 een extra dimensie. Mijn mooiste belevenis tot nu toe was zondagavond. Ik fietste door het bos naar huis. De avond viel. De bijna volle maan rees. Een smalle mistflard hing over de heide. De lucht was nog scherp. Prachtig gezicht. Op een roepende bosuil na, doodse stilte zoals op vele zondagavonden. Boven de mist uit ik loepzuiver en haarscherp een immens gewei afsteken tegen het laatste avondlicht. Het gewei beweegt richting de nek en daar verscheurt (bijna letterlijk) een imposant langgerekte burl de stilte. Direct aan twee zijden klinkt het antwoord. Hoewel ik het probeer, dit is echt met geen pen te beschrijven, zo mooi, zo indrukwekkend, zo machtig, zo oer. Prachtig. Natuurlijk niet vast te leggen met welke apparatuur dan ook. Niet erg. Het staat in mijn geheugen gegrift.
'Thuisherten om 15.15 uur'

De dames trekken zich er niets van aan....

Zou dit nu Hubertus zijn??

Ranzige Rudy:)

In de laatste zonnestralen.........


Kapitaal gewei


Afgelopen maandag met de collega's naar de Hoge Veluwe geweest, zie vorig bericht! Erg mooi om de gedragingen te zien van de bronstige herten. Voordat we vertrokken reed ik nog even langs huis om mijn fotocamera te pakken en wat stond daar om 15.15 uur??? Een schitterend bronstroedel. Even dacht ik: collega's bellen.......... Toch maar naar de Hoge Veluwe gegaan. Met resultaat.

Geen opmerkingen: